VoIP

Voor dit deelgebied van de telecommarkt selecteert Teletronics samen met u de beste aanbieders voor uw bedrijf. VoIP aanbieders die zich bij ons aan mogen sluiten, hebben een uitstekend trackrecord, aantoonbare ervaring in de branche en hebben een leverstaat en klantenservice die goed bemand is met kennis en kunde. Ook mag u er van uitgaan dat alle benodigde technische middelen aanwezig zijn om u datgene te bieden dat u nodig heeft.

Door het gunstige verdienmodel en de afhankelijkheidsrelatie die met de VoIP leverancier ontstaat heeft VoIP een enorme vlucht genomen. Feit is dat VoIP goed werkend opgeleverd kan worden. Feit is helaas ook dat er erg veel aanbieders zijn en de kwaliteit van dienstverlening erg wisselend is. Afhankelijk van de partij die VoIP bij u implementeert kan het een fantastische oplossing zijn of een constante bron van ergernis met veel bijkomende kosten.

Teletronics heeft er voor gekozen om strenge selectiecriteria te hanteren voor het aangaan van samenwerkingen met VoIP leveranciers. Voor u betekent dit dat u zorgeloos aan de slag kan met VoIP met een leverancier die u kunt vertrouwen.

Let in ieder geval op de volgende zaken:

  • Aantal medewerkers van de aanbieder
  • Het mogelijke Service Level Agreement (SLA)
  • De liquiditeitspositie van de aanbieder en de klantenkring van de aanbieder (als een leverancier failliet gaat, kunt u last krijgen met uw bereikbaarheid)
  • Het VoIP platform waar gebruik van gemaakt wordt
  • Het aantal medewerkers dat kan programmeren
  • De bijkomende kosten voor service, internetdiensten, infrastructuur en installatie. Let op, deels komen die achteraf en staan dus niet in de offerte.
  • Afkoopsommen voor uw huidige contracten

Een aantal zaken ter illustratie waarin VoIP aanbieders verschillen:

  • Kwaliteit van de dienstverlening
  • Segmentatie van de doelgroep
  • Financiële onafhankelijkheid
  • Kennis en ervaring
  • Voorkeur in een eigen centrale voor de klant versus een hosted centrale
  • Werkgebied
  • Servicegraad

Een aantal zaken waarin de behoeften van onze klanten verschillen:

  • Functionaliteiten; de ene klant heeft behoefte aan een simpele vervanging van het bestaande systeem, de andere wil wachtrijfunctionaliteiten en een vast-mobiel integratie middels VoIP.
  • Verbindingen; sommige klanten kunnen volstaan met een koperdraadje voor VoIP, sommigen gebruiken glasvezel. Een aantal belt zo weinig dat het probleemloos over de bestaande verbinding kan worden afgehandeld, voor een aantal zal een IP-sec tunnel moeten worden aangelegd op een bestaande verbinding.
  • Verbeteringen; helaas zijn er veel VoIP aanbieders actief die kwalitatief onder de maat presteren. In dit soort gevallen dienen er herstelwerkzaamheden verricht te worden. Vaak resulteert dat in een contractovername door een VoIP aanbieder met meer verstand van zaken.
  • Investeringsmogelijkheden; een aantal klanten is bereid om zelf telefoons en dergelijke aan te schaffen. Een aantal leden mist de financiële middelen om dit te doen. Dan zal gewerkt moeten worden met VoIP aanbieders die in staat zijn om werkplekken in te richten tegen een vast maandbedrag zonder noemenswaardige voorinvestering.