Blog

Effectieve online marketing inzet

Veel bedrijven kleuren hun marketing activiteiten dusdanig in, dat ze zich richten op zoveel mogelijk mensen. Helaas heeft dit niet altijd het gewenste effect. In veel gevallen is een specifieke benadering veel rendabeler. Wij kunnen u helpen met een effectieve online marketing inzet. Wij werken samen met een partij die hier volledig in is gespecialiseerd en u kan bewijzen dat minder inzet vaak meer kan opleveren.

Online marketing is een werk voor specialisten. Veel bedrijven doen het er even bij en hopen door het benaderen van een grote hoeveelheid mensen het gewenste resultaat te bereiken. Helaas kunnen we dit het beste vergelijken als het schieten met hagel. Er wordt veel geraakt maar vaak niet of nauwelijks het gewenste doel.

U zult wellicht een methode hebben bedacht waar u onder de aandacht komt bij veel mensen, maar zit hier ook een groot percentage bij dat echt uw doelgroep is? De kans dat veel mensen ook weer afvallen is dan ook erg groot. Er wordt veel geld en energie besteedt aan het benaderen van mensen die helemaal niet interessant voor u zijn. Op deze manier is een online campagne niet erg rendabel en het kan uw bedrijfsimago erg schaden. Hieruit kunt u opmaken dat het schieten met scherp, een doelgerichte marketing inzet, dus in meerdere opzichten veel efficiënter is.

Segmenteren als basis voor online marketing processen

Er zijn diverse mogelijkheden die u kunt toepassen om uw specifieke doelgroep gericht te benaderen. Om dit te bepalen, is het goed om uw bedrijfsdoelstellingen goed in kaart te brengen. Hieruit is goed vast te stellen op welke doelgroep u richt en in welke behoefte u voorziet. Dit wordt segmenteren genoemd.

Het segmenteren is in de online marketing één van de belangrijkste onderdelen van het proces. Online marketing is immers niets anders dan zichtbaar zijn voor uw doelgroep op het moment dat deze doelgroep u nodig heeft. De basis, het bepalen van de doelstellingen en de doelgroep is hierbij van groot belang.

Dit klinkt als een stap terug maar het tegendeel is waar. Veel bedrijven proberen met een zeer ruim aanbod, een grote groep mensen te benaderen. U zult begrijpen dat u dan alles eigenlijk nét niet volledig doet en op deze fronten nooit door uw potentiële klant gezien zult worden als een expert. Waarom zouden ze u dan kiezen? Het specifiek richten op een bepaalde doelgroep werkt efficiënter en doelgerichter.

Mogelijkheden voor online marketing inzet

Op basis van een bedrijfsdoelstelling analyse kan de marketing inzet ingevuld worden. Hierbij heeft u keuze uit SEO en SEA. SEO zijn alle aanpassingen aan de website die gericht zijn op een betere plaats in de organische (gratis) zoekresultaten. Bij deze strategie wordt er gericht op de langere termijn.

SEO-werkzaamheden hebben betrekking tot de content, de strategische inzet van de juiste gedetailleerde zoekwoorden, een koppeling met social media, de interne- en externe linkstructuur van de website, de gebruiksvriendelijkheid van de website en het design van de website. Dit laatste is een belangrijke factor voor Google. De zoekmachine hecht veel waarde aan het gebruik van de persoon die de zoekmachine raadpleegt. Aangezien het percentage gebruik op mobiele devices sterk toeneemt, zal de website aangepast moeten worden om ook hier goed zichtbaar op te zijn.

Al deze werkzaamheden moeten uitgevoerd worden met de invulling van de gebruikersbehoeften van de doelgroep als doelstelling. Deze doelgroep is immers de groep mensen die zullen zorgen voor de opbrengst van uw bedrijf. Als deze werkzaamheden niet specifiek worden ingezet, worden de verkeerde- of te veel mensen benaderd met het gevolg dat deze marketing inzet een stuk minder rendabel is.

Marketing inzet voor snel resultaat

Als u het belangrijk vindt om uw bedrijf snel zichtbaar te krijgen bij uw doelgroep, kunt u kiezen voor SEA. Dit zijn handelingen die gericht zijn op aanwezigheid in het betaalde gedeelte, bovenaan in de zoekresultaten. U bent verzekerd van een goede positie op deze pagina, maar u moet hiervoor wél betalen. U maakt van uw website een soort advertentie.

De doelstelling van SEO en SEA zijn exact hetzelfde: op het juiste moment, op de juiste plaats, er voor de juiste mensen zijn. Het voordeel van SEA is niet alleen dat u verzekerd bent van een zichtbare plek op het scherm, maar de online campagne kan ook vrij specifiek ingezet worden op bepaalde zoekwoorden. Hierbij is het financiële aspect (uw investering) maar ook de tijdsduur van de campagne overzichtelijk en van tevoren ook goed vast te stellen.

Advies en ondersteuning nodig voor een effectieve online marketing inzet?

Zoals u hierboven kunt lezen, heeft u veel keuze om uw doelgroep specifiek te benaderen. Het is dan vrijwel onmogelijk om het er even bij te doen. Een rendabele en effectieve online marketing inzet vraagt veel aandacht en vakkennis. Heeft u het idee dat u op één van deze fronten wel ondersteuning kunt gebruiken? Dan heeft Teletronics een juiste oplossing voor u.

Teletronics werkt samen met een zorgvuldig geselecteerde partner voor online marketing. Deze partner is een specialist op dit vakgebied, en biedt de juiste prijs/ kwaliteitsverhouding. Hierdoor staan wij volledig achter deze samenwerking. Wij brengen u graag in contact met dit bedrijf, zodat deze mensen volledig vrijblijvend met u kunnen bespreken wat uw mogelijkheden zijn.

Onze partner in de online marketing is zeer ervaren in deze branche en kan u een advies op maat geven wat de stappen zijn die u het beste kunt maken. Daarnaast kunnen deze vakmensen uw SEO en SEA-werkzaamheden volledig voor u uit handen nemen. U heeft er geen omkijken naar en kunt zich volledig concentreren op het runnen van uw bedrijf.

Heeft u interesse om in contact te komen met deze online professionals? Neem dan vrijblijvend contact op met Teletronics. Wij helpen u graag verder voor een nóg beter bedrijfsresultaat.