Blog

Meer bereiken met advertenties

Wilt u snel een goed zichtbare positie verwerven in de zoekmachine? Dan is een SEA-campagne een goede optie. Met deze campagne, waarin gebruik wordt gemaakt van betaalde advertentieruimte, bent u op een kort termijn beter zichtbaar voor uw doelgroep. U kunt dus meer bereiken met advertenties.

Een SEA-campagne staat voor "Search Engine Advertising". Deze term beschrijft alle activiteiten met betrekking tot de inzet van betaalde advertenties in zoekmachines. U betaalt dus voor een goede plek in de zoekmachine. De advertenties zijn terug te vinden in het bovenste gedeelte van de zoekmachine. Zoals u zult begrijpen, zijn dit de beste plekken op de zoekresultatenpagina. De gebruiker ziet deze advertenties direct als de zoekresultaten op de pagina verschijnen. De zoekmachines hebben hier verschillende namen voor: Google heeft het bij deze manier van adverteren over "Google Adwords", Bing gebruikt de term "Bing Ads".

Zoekmachine adverteren

Het "zoekmachine adverteren" heeft diverse voordelen. Het voornaamste voordeel is, zoals aangegeven, de aantrekkelijke plek op de pagina. Daarnaast kan de campagne vrij specifiek worden ingezet. De advertenties worden gekoppeld aan een zoekopdracht en zullen dus altijd relevant zijn aan deze intentie. De advertentie zal de beoogde doelgroep dus zeker bereiken.

De plek van de advertentie op de zoekresultatenpagina, dus de onderverdeling van de betaalde plaatsen, wordt bepaald door middel van een veiling. Op het moment dat er meerdere liefhebbers zijn voor een bepaald zoekwoord, wordt er gekeken naar de hoogte van het bod, de kwaliteit, de verwachte klikfrequentie en relevantie van de advertentie en eerdere resultaten. Dit wordt door Google de "Quality Score" genoemd.

Budgetgericht en snel succesvol

Een ander voordeel van de betaalde advertentie is dat deze volledig af te stemmen is op het budget. Door een helder beeld over de prijs per click is de kostprijs en het rendement van de campagne eenvoudig vast te stellen. Daarbij is de campagne eenvoudig af te bakenen. De advertentie kan verwijderd worden als het budget op is of het gewenste aantal kliks is bereikt. Het is zelfs mogelijk om het bod te verhogen op bepaalde piekmomenten om een nóg betere plaats op de pagina te krijgen. Daarnaast zijn er zeer veel opties om de advertentie campagne uit te breiden en extra promotiecampagnes in te zetten. Een SEA-campagne kan prima ingezet worden op een tijdsgebonden aanbod.

Zoals u zult begrijpen is een SEA-campagne een uitstekend middel om op korte termijn succes te realiseren. Zodra u de campagne inzet, zal de website op een prominente plaats op de zoekresultatenpagina komen te staan. Dit is één van de grote verschillen ten opzichte van optimalisatie gericht op de organische zoekresultaten, dat ingericht is op en lange termijn doelstelling.

Meer gebruik maken van uw mogelijkheden

Zoals u hierboven kunt lezen, is het dus mogelijk om meer te bereiken met advertenties. Door deze gerichte marketing inzet zult u uw doelgroep veel beter kunnen bereiken. Heeft u interesse om meer gebruik te maken van uw mogelijkheden? Dan kan Teletronics u uitstekend helpen. Wij brengen ondernemers in contact met de beste aanbieders uit de branche.

Met betrekking tot campagnes met behulp van betaalde advertenties werken wij samen met een zeer betrouwbare partner. Dit vakkundige bedrijf is zeer ervaren met dit soort campagnes en kan het beheer van deze campagnes volledig voor u overnemen. Hierbij zullen ze niet alleen de campagne voor u op te zetten, maar ook zeer regelmatig analyseren en waar nodig bij sturen. Vanzelfsprekend zullen alle handelingen volledig afgestemd zijn op uw doelstellingen. Zo bereikt u, volledig binnen uw budget, exact de juiste doelgroep en is de kans op online verkoopsucces maximaal. Door middel van rapportages wordt u op de hoogte gehouden van de bereikte resultaten.

Heeft u interesse om uw SEA-mogelijkheden te bespreken? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op voor het maken van een afspraak. We helpen u graag verder.